Två starka varumärken hos Close to life

Det där testet på Aktivitus som jag skulle gjort förra tisdagen är framflyttat till början av november istället. Förkylning och utebliven träning är anledningen.

En helt annan sak, men ändå kopplat till ett aktivt liv, är det faktum att Hälsoboden i Bollebygd har breddat sitt sortiment.

Min fru tog över butiken 1 september och efter att ha ägnat första månaderna åt att i första hand få bra koll på det sortiment som redan fanns där så är det nu dags att ta in lite nya produktgrupper som är relaterade till träning och ett hälsosamt liv.

Det handlar till att börja med om två starka varumärken som båda skapar produkter som sticker ut:

Garmin med sina sportklockor och sitt nya avancerade aktivitetsarmband Vivofit.

 

Skins kompressionskläder är välkända bland många av oss som tränat några år och är intresserade av vilken utrustning som finns på marknaden. Sista året har den här typen av kläder blivit mer vanliga och där kanske kompressionsstrumpor i första hand varit populära.

Det är tights, tröjor och calfs (för vaderna) i kompressionsmaterial från ett varumärke på stark marsch framåt.

 

Från samma leverantör som Skins har även Kinesiology tape från Sportdoc kommit in. Inte lika välkänt varumärke som dom två andra men en efterfrågad produkt som inte finns så tillgängligt som den borde.

Till detta kommer även energiprodukter från Multipower (gel, proteinbars etc.) för den som behöver detta.

Några steg ut på oprövad mark för Hälsoboden men ändå rakt in på ett område som i allra högsta grad tillhör något som engagerar och som successivt borde skapa en försäljningsökning.

Translate »